Az 5 legjobb mobil applikáció, ami társad lehet az edzésben

b_150_100_16777215_00_images_hirek_stilus_text-apps-best.jpg

Csak ez lehet kifogásod miért nyomkodod a telefonod két széria között! Ezek a mobil applikációk fognak segíteni céljaid elérésében.

A különféle letölthető fitnesz alkalmazásokkal lassan Dunát lehetne rekeszteni. A Health Economics című folyóirat tavaly közzétett egy felmérést, amely szerint körülbelül 100 000 fitnesz és egészségmegőrző applikáció érhető el a Google Play-en, és az App Store-ban. Ám az igazat megvallva ezeknek az edzést segítő programoknak a zöme csakis kizárólag a kardió edzésekkel, illetve a különféle fogyókúrás módszerekkel foglalkozik – mennyi kalóriát vittél be, vagy égettél el, mekkora a pulzusszámod, lépés és kilométer számlálók – így hát azok, akik erősítő edzéseket végeznek nagy súlyokkal, jóval kevesebb applikáció közül válogathatnak.

Ez részben annak is köszönhető, hogy a súlyzós edzés eredményességét nehéz egy telefon segítségével meghatározni, hiszen amíg a telefonod pontosan nyomon tudja követni, hogy mennyit futottál vagy sétáltál, azt nem tudja meghatározni, hogy mekkora súlyokat és mennyi ideig emelsz, mint ahogy arra sem képes hogy kijavítson, ha egy gyakorlatot rosszul hajtasz végre. Létezik persze néhány edzés közben is viselhető eszköz, ami ezekre fókuszálna, de általában nagyon drágák, és nem is túl megbízhatóak. Akad azonban néhány alkalmazás, ami segíthet felturbózni az edzéstervedet, és új ötletekkel is szolgálhatnak. Az alábbiakban ezeket mutatjuk be.

b_150_100_16777215_00_images_hirek_stilus_Stronglifts-5x5-image.png

Stronglifts 5x5

Ez az applikáció az izomépítés egyik legegyszerűbb, mégis leghatásosabb elvét, az 5x5 emelést mutatja be (öt ismétléssel, öt sorozatban) a felhasználói tapasztalatok alapján. Segít az egyes emelések és ismétlések nyomon követésében, így nem kell tollal feljegyezned azokat, emellett a pihenőidőd alatt visszaszámol, hogy tudd, mikor kezdj bele a következő sorozatba. Izmaid növekedését ellenőrizheted a beépített fejlődés-kalkulátor segítségével, az 5x5 elven alapuló edzéseidet pedig előre megtervezheted az alkalmazáshoz tartozó naptár segítségével.

Ára: ingyenesen letölthető IOS-re és Androidra

b_150_100_16777215_00_images_hirek_stilus_pullup-crossfit-7-tips-gym-promo.jpg

Iwod Pro

CrossFit szerelmeseinek kötelezően ajánlott alkalmazást mutatunk most be. Az Iwod Pro több, mint 1000 napi CrossFit edzéstípust ismertet, valamint 50 000-nél is több paleolit recepttel kedveskedik, hogy a konyhában se vesszünk el. Az applikáció magában foglalja a TimersPro-t, ami a CrossFit  saját 2012-ben és 2013-ban a CrossFit Open-en is használt, a napi edzéseket mérő alkalmazása, valamint több tucat videót, ami a különböző gyakorlatok helyes kivitelezését mutatja be. Az alkalmazáshoz tartozik egy CrossFit és Paleo oldalakat felvonultató lista is, ahonnan még több információt, és motivációt gyűjthetünk be.

b_150_100_16777215_00_images_hirek_stilus_fitness-point-app-shot.jpg

Fitness Point

Állítsd össze saját edzésterved a Fitness Point edzésnapló segítségével. Ez az app több, mint ezer gyakorlatot mutat be, valamint minden egyes izomcsoport erősítésére külön videókat vonultat fel, amiknek segítségével magad is összeállíthatod a személyre szabott edzésterved.

Ezen felül naplót írhatsz minden egyes edzésedről, így nyomon tudod követni fejlődésed, sőt, még egy naptár is tartozik az alkalmazáshoz.

Extra tipp:
Mérd meg magad centikben, hogy könnyebben nyomon tud követni fejlődésed Az alkalmazásnak egy felhő alapú Pro verziója is kijött már, amiben stopper, és egy fejlődést mutató grafikon is található.

b_150_100_16777215_00_images_hirek_stilus_bulk-up-fitness-app-shot.jpg

Bulk Up! / Protein Tracker

A My Fitness Pal után nehéz bármilyen étrenddel foglalkozó applikációt ajánlani, hiszen talán ez a legátfogóbb alkalmazás a témában. A Bulk Up! kifejezetten azoknak készült, akik növekedni, izmosodni szeretnének, ezért a három legfontosabb makrotápanyagra koncentrál: a fehérjére, a szénhidrátra, és a zsírra.

Akárcsak a My Fitness Pal-lal, itt is bejegyezheted napi étkezésed, és bármilyen tápanyagot is vittél be a szervezetedbe, a Bulk Up! kördiagramokkal és táblázatokkal szemlélteti a napi fehérje, szénhidrát és zsírfogyasztásod, ezáltal pedig segít bölcsebb döntéseket hozni az étrendeddel kapcsolatban.

Ez az alkalmazás egyelőre csak iOS-el letölthető, de létezik egy nagyon hasonló a Google Play-re is, ami szintén Protein Tracker néven fut.

Letöltési ár: 3,99 dollár iOS-re.