Görgesd!

b_150_100_16777215_00_images_traktorkerek_fel.jpg

Gondoltad volna, hogy világ egyik legjobb kardióeszköze a roncstelepen vár rád?

Kevesebb, mint egy évtizede a Világ Legerősebb Embere verseny mezőnyén kívül szinte senki nem használt óriás traktorgumit edzéshez. Mostanában azonban látszik, hogy a legtöbb terem törekszik rá hogy náluk is legyen, nem véletlenül! A kerékgörgetés ugyanis egy költséghatékony és kivitelezhető módja az erőnlét és az aerob állóképesség fejlesztésének. Ami még ennél is jobb hír, hogy roppant gyorsan elsajátíthatod a helyes technikát! Nincs kőbe vésett szabály, amit mindenképp be kellene tartanod, de az alábbi útmutató követésével az óriás és a kisebb kerekekkel is mesterien bánsz majd!

Gyorstipp:
Ösztönösen az ügyesebbik lábaddal irányítanád a mozdulatsort, de a kiegyensúlyozott fejlődésért, dolgozz váltott lábbal!

traktorkerek_fel2.jpg

A helyes technika:
1., Helyezkedj el csípőszélességűnél egy kicsit szélesebb terpeszben, körülbelül 30 centire az abroncs mögött.
2., Guggolj le, majd nyomd a mellkasod és a vállaid szorosan az abroncs oldalfalához.
3., Mindkét könyököd enyhén behajlítva csúsztasd lefelé az ujjaid és ragadd meg a gumi alját.
4., Csípőből egyenesedj fel, közben a könyököd tartsd stabilan, vállaidat pedig továbbra is nyomd neki az abroncsnak.
5., Amint felegyenesedsz, egyik lábaddal mozdulj előre. Ez lendületbe hozza a csípődet!
6., Erőteljesen vezesd át a térded az abroncs közepén, hogy végrehajtsd a teljes görgetést.

 

A kihívás: Végezz 10 kört időre a következő gyakorlatokból.

Gyakorlat             Ismétlésszám                Súly
Fekvenyomás               3              Egy ismétléses maximumod (RM) 60%-a
Abroncs gördítés          3                 Testsúlyod háromszorosa