Az öt legjobb izomépítő étel

b_150_100_16777215_00_images_hirek_taplalkozas_salmon7_0.jpg

Ha a maximális izomtömeg elérése a cél, akkor étrendednek mindenképpen érdemes tartalmaznia ezt az öt remek alternatívát!

Izmosító ételek

Számtalan étel létezik, ami segítségedre lehet a nagyobb izomtömeg elérésében. Na de mi lenne, ha csak ötöt választhatnál közülük, amik aztán életed végégig étrended részét képeznék? Ebben az esetben, olyan megoldásokat kell találnod, amik a sokrétű táplálkozási igényedet mind ki tudják elégíteni, hiszen biztosra kell menned és egy grammnyi értékes izmot sem szabad elveszítened! És hogy mik a legfőbb szükségletek?

  • fehérje, ami segíti az izom, és más szövetek növekedését, regenerálódását
  • zsírok, amik támogatják a megfelelő hormontermelést, és csökkentik a gyulladást
  • fitonutriensek, vitaminok, és ásványi anyagok az általános egészségért
  • tápanyagokban gazdag és megfelelő kalóriamennyiség, ami biztosítja a megfelelő energiát

b_150_100_16777215_00_images_hirek_taplalkozas_broiled-salmon-recipe_2.jpg

Lazac

A teljes körű, szuper izomépítő étel címért folytatott verseny egyértelmű győztese a lazac! Rendkívül gazdag fehérjében, valamint Omega-3 zsírsavakban, ami a két legfontosabb tápanyag az izmok fejlődéséhez és regenerálódásához, valamint az éhségérzet féken tartásához. A lazac ráadásul számtalan különféle módon elkészíthető, így soha nem lesz unalmas. A rózsaszín húsú hal emellett bővelkedik szelénben, D-és B12- Vitaminban és nikotinsavban is. Előnyei közé tartozik az is, hogy csökkenti a koleszterin szintet, és javítja az emlékezőképességet is. Ám ha nem vagy oda a halakért, alternatív megoldásként válaszd a marhahúst a hasonló pozitív élettani hatásokért!

b_150_100_16777215_00_images_hirek_taplalkozas_eggs-sunnyside_0.jpg

Tojás

A szoros verseny második befutója a tojás, ami szintén tele van rengeteg kulcsfontosságú izomépítő tápanyaggal. A lazachoz hasonlóan, ezt is számtalan variációban tálalhatjuk, így biztos nem lesz egysíkú a fogyasztása. Egy darab tojás körülbelül 7-8 gramm fehérjét tartalmaz, magas Omega 3 zsírtartalmáról, vitamin és ásványi anyag tartalmáról nem is beszélve. A kutatások azt is bebizonyították, hogy azok, akik tojással indítják a napjukat, kevésbé lesznek hajlamosak a túlevésre a nap későbbi szakaszában.

b_150_100_16777215_00_images_hirek_taplalkozas_Almonds_2.jpg

 

Mandula

A létező összes mag és csonthéjas közül a mandula vonultatja fel az értékes tápanyagok legsokrétűbb kavalkádját. Egyszerűen tökéletes az izmaidnak! Tele van fehérjével és rostokkal, és amellett, hogy könnyen jól tudsz vele lakni, segít keményen megdolgoztatott izmaid regenerálásában. Emellett bővelkedik egészséges zsírokban is, amik segítenek a telítettség érzet fenntartásában, enyhítik az ízületi fájdalmakat, növelik a szellemi teljesítőképességet, és energiával látnak el.

b_150_100_16777215_00_images_hirek_taplalkozas_SweetPotato_0.jpg

 

Édesburgonya

A szénhidrátok általában tele vannak keményítővel, az édesburgonya azonban remek választás! Elkészítésük pofon egyszerű, ízük pedig igazán kellemes! Az édesburgonya egy A- és B- vitaminban egyaránt gazdag, összetett szénhidrátforrás, ami rostokban is gazdag, ez pedig segít a jóllakottság érzet elérésében és megtartásában. Edzés előtt, illetve után is fogyasszuk bátran!

 

b_150_100_16777215_00_images_hirek_taplalkozas_Apples_0.jpg

Alma

Ha lehet, mindig lapuljon egy alma a táskádban! Tökéletes választás edzés után, szuper szénhidrát, folyadék és rostforrás is egyben! Nem érdemes meghámozni, hiszen a héja rengeteg, a szervezet számára szükséges fitonutrienst tartalmaz. Emellett ez az édesen ropogós, és alacsony kalóriatartalmú gyümölcs segít csökkenteni az éhségérzetet, ezáltal nagyon jól jön, ha esténként ránk tör az édesség iránti csillapíthatatlan vágy!