A jóga ereje

b_150_100_16777215_00_images_oldalso_fekvo.jpg

A jóga az agy-izom kapcsolat tökéletesítésével tesz erősebbé, és javítja a test mobilitását.

A JÓGA MÁR JÓVAL TÖBB, mint 5000 éve létező „tudomány”, és manapság az egész világon méltán ennyire népszerű. A statisztikák szerint csupán Amerikában több mint 36 millió felnőtt személy választotta ezt a mozgásformát, 2012-ben ez a szám még „csak” 20 millió volt. Tehát közel kétszer annyi 18-44 év közti felnőtt kezdett jógázni az elmúlt 5 évben. Persze sok srácban még mindig az a sztereotípia rögzült, hogy a jóga valami csajos hippi cucc. Ha ez igaz, akkor ezt beszéljék meg a UFC ketrecharcos Diego Sanchez-zel, vagy az NFL amerikai futball liga jó néhány profi védő és csatár játékosával. Ha a masszív vasak világából ellátogattál már a jóga felé, és kipróbáltad a fa pózt, vagy akár legalább az alapnak számító kobra pózt, akkor már lehet némi fogalmad arról, hogy ezek a furcsának tűnő testtartások mennyi értéket csempészhetnek az életedbe. Namaste!

kezenallas.jpg

 1. FOKOZOTT KONCENTRÁCIÓS KÉSZSÉG 
A kemény súlyzós edzés alaposan felpörget, és olyankor nehezebben koncentrálsz. A jóga lassú üteme és összetett mozdulatai rávezetnek az egyensúlyra és a helyes légzésre. Idővel ez segít kitisztítani az elméd, és uralni a tested (propriocepció).

 2. FEJLETTEBB MOBILITÁS 
Több sporttudományi kutatás igazolta már, hogy a jóga már néhány hónap alatt jelentősen javítja az ízületek és izmok mobilitását, illetve az izometrikus tartások is sok előnyt biztosítanak. Az izmaid olyankor megtelnek oxigénnel, és az izmaid egymással összedolgozva még a nehezebb pózokban is stabilan tartják a tested.

 3. HATÉKONY SÉRÜLÉSMEGELŐZÉS 
Az izmok gyorsabban fejlődnek, mint az ízületek és szalagok, így ezek gyengébb láncszemként könnyebben megsérülhetnek. A jóga megerősíti és rugalmassá teszi a mélyebb kötőszöveteket, melyek így egészségesebbek maradnak a teremben, és az életben is.

 4. TUDATOSABB TESTKONTROLL 
A jóga megtanít arra, hogyan irányítsd hatékonyan az izmaidat a pózok alatt, miközben „rákényszerít” a helyes légzéstechnikára. Ezáltal a súlyokkal végzett mozdulatokat is jobban tudod kontrollálni, plusz meglesz a kitartásod, hogy végig tudd csinálni.

 5. TÜRELEMRE TANÍT 
A súlyemeléssel ellentétben a jóga pózoknál nem tudsz csalni – vagy megtartod, vagy nem. A bonyolult pózok végrehajtásához szükséges testi és mentális egyensúly elérése időbe telik. A türelmedet legalább annyira próbára teszi, mint az izmaidat – ez pedig az életben is roppant hasznos.

 ŐSI TUDÁS 
A jóga nem csak a test izmaira hat, de javítja az alvásminőséget, csökkenti az éhségérzetet és lelki békét hoz.